Basliklar: |
Soru
Numarasi: |
1)
Neden kadın Peygamber olmadı?: |
11
-
147 |
2)
Bakara 124. ayette beyan edilen Hz.
İbrahim’in imtihanıyla ilgili bir soru: |
31 |
3)
Kur’an’da adı geçen Azer, Hz. İbrahim’in
babası mıydı?: |
130 |
4)
Peygamberlerin masumiyetinin delilleri:
|
15-277-276-275-274 |
5)
Hz. Adem’in yasak ağaçtan yemesi ve
masumiyeti: |
201 |
6)
Şeytan nasıl cennete girdi
ve Hz. Adem ve Hz. Havva'yı aldattı?: |
237
|
7)
A'râf suresinin 189 ila 192. ayetlerine
dayanarak Hz. Adem ve eşinin şirke düştüğü
iddia ediliyor; bu doğru mu?: |
203 |
8)
Hz. Nuh’un bedduası onun
masumiyetine ters değil mi?: |
215 |
9)
Hz. Nuh’un oğluyla ilgili söylediği söz ve
bunun masumiyetle çelişip çelişmediği: |
216
|
10)
Masum Peygamber mi müctehid Peygamber mi?: |
16 |
11)
Duha Suresinde “Seni dalalette bulup da
hidayet etmedi mi?” ayetinin sahih
tefsiri: |
17 |
12)
Abese Suresindeki olayın masumiyetle
çelişmeyecek şekilde tefsiri: |
18 |
13)
Bedir savaşında esir alma ve esirleri
fidye karşılığı azad etme hakkında nazil
olan Enfal suresinin 67-68-69. ayetlerinin
sahih tefsiri: |
19 |
14)
Bedir askerlerin yerleştirilmesiyle ilgili
Allah Resulü görüş değiştirdi mi?:
|
20
|
15)
Tahrim suresinin ilk ayetlerinin
masumiyetle çelişmeyecek şekilde tefsiri: |
21 |
16)
Tevbe suresinin 43.
ayetinin masumiyetle çelişmeyecek
şekildeki tefsiri: |
22 |
17)
Fetih suresinin ilk ayetlerinin
masumiyetle çelişmeyecek şekilde tefsiri:
|
23 |
18)
Muhammed suresinin 19. ayetinin
(Resulullah'ın istiğfarıyla ilgili)
tefsiri: |
260 |
19)
Sünni kaynaklarda nakledilen hurmaların
aşılanmasıyla ilgili olay doğru mu?: |
24 |
20)
Sünni kaynaklarda nakledilen ve
Peygamberlerin masumiyetiyle çelişen bazı
rivayetler: |
25 |
21)
Peygamberlerin gaybı bilip bilmedikleri: |
44 |
22)
Cahiliyet zamanında hanif dinine bağlı
olanlar neden İslam öncesi din olan Hz.
İsa'nın dinine değil de Hz. İrahim'in
dinine bağlıydılar?: |
168 |
23)
Fetret döneminde insanların ilahi
rehberliği kimlere aitti? İsimleri belli
mi?: |
169 |
24)
İslam dininin zaman akışını idrak
edemediğini ve dinin zaman ve mekan
şartlarına uygun olması gerektiğini kabul
ediyor musunuz?: |
205 |
25)
İslam kanunlarından bir çoğunun bundan
1400 sene öncesi zaman ve mekanına uygun
olarak meydana geldiğini ve şimdi ise
değişmesi gerektiğini düşünüyor musunuz?: |
205 |
26)
Hz. Ali'nin (a.s), "Evlatlarınızı gelecek
için yetiştirin", buyurduğunu kabul ediyor
musunuz? Bu durumda bu, İslam kanunlarının
zaman ve mekana göre değiştiğini göstermez
mi? Eğer böyleyse, neden din önderleri bu
konuyu her zaman arka plana itmişlerdir?:
|
205 |
27)
Tahsilli Müslüman gençlerin dine sırt
çevirmelerinden, günümüzün sanayi ve ilim
dünyasıyla uyuşmayan gerici kanunların
sorumlu olduğunu düşünmüyor musunuz?:
|
205 |
28)
Batılılar İslam'ın çiftçi, göçebe ve
günümüz makine teknolojisiyle ilerlemeyen
sıradan insanlar için getirilmiş bir din
olduğuna inanmaktadırlar ve bugün Müslüman
ülkelerden hiç birinin medeni ve ileri bir
ülke olmadığını ve İslam'ın medeni ve
sanayileşmiş ülkelerde hiç ilerlemediğini
görüyoruz; bunun sebebi nedir? Acaba İslam
kanunlarının tahsilli kimselerin veya
bilimin kabulünü kazanacak bir şekilde
değiştirilmesi veya tercüme edilmesi
mümkün müdür?: |
205
|
29)
Genel olarak İslam'ın kanunlarının
değişebileceğini kabul ediyor musunuz? Bu
değişimlerde din liderlerinin öncül
olmaları gerektiğini veya değişiklikler
meydana geldikten sonra onlara göre
hareket etmeleri gerektiğini kabul ediyor
musunuz?: |
205 |
30)
Acaba siz şahsen İslam'ın bütün bu kanun
ve adetlerini kayıtsız-şartız kabul ediyor
musunuz?: |
205 |
31)
Hz. Ali (a.s), "Babanız ve annenizin
hatırı için Müslüman olmayın; ona inanarak
ve aklınızla varabildiğiniz şeylerle
inanın" buyurmuştur. Bu durumda özgür olan
her Müslüman'ın İslam kanunlarından
istediğini kabul etmeye ve aklıyla kabul
edemediği diğerlerini bir kenara bırakmaya
hakkı var mı? Acaba bu, herkesin istediği
dini seçmede serbest olduğunu ve Müslüman
bir kişinin bütün dinlere saygı duyması
gerektiğini göstermiyor mu?: |
205 |
32)
Neden hilal İslam'ın sembolüdür?: |
205 |