Bismillahirrahmanirrahim
Soru-50:
Sitenizde sorulan sorular ve verilen cevapların bir çok
şüpheyi yok ettiğine inanıyorum. Ehl-i BEYT (a.s) sizinle
olsun. Benim de bir sorum var; cevaplarsanız sevinirim. Ahzab
suresi 33. ayette Ehl-i Beyt'ten giderildiği buyrulan "Er-rics",
noksanlık kavramını da kapsar mı? Eğer kapsıyorsa bu
noksanlığın sınırı nedir? Selam ve sevgiler...
Cevap-50: Aziz
kardeşim, "Rics" kelimesinin noksanlığı da kapsadığını
söylemek biraz zor. Zira "rics", pislik-fenalık-kötülük
demektir. Noksanlığın manası ise eksikliktir. Bir insan ne
kadar da kamil olursa olsun sınırlı bir varlık olduğu için,
yine de kemal açısından noksandır. Mutlak ve sınırsız kemale
sahip olan sadece Allah-u Teala'nın zat-ı mukaddesidir. Kaldı
ki ayet-i kerimede rics için tathir etme eylemi kullanılmıştır;
ama noksanlık için tathir değil, tekmil kullanılır.
Burada şunu
da hatırlatmamız gerekir ki başka delillerle, "Huccet" (Peygamber-İmam)
olan kimselerin bir insanın ulaşabileceği kemallerin hepsine
sahip olması gerekir ki bir taraftan varlık aleminin asıl
yaratılış gayesi olan "Kamil insan" olgusu gerçekleşmiş olsun;
diğer taraftan da risalet ve görevlerini en iyi ve eksiksiz
bir şekilde yerine getirebilsinler. Bu hakikati Ehl-i Beyt'ten
(a.s) nakledilen bir hadis en güzel şekilde ortaya koymaktadır:
"Bizi Rububiyyet makamından (Allah-u Teala'ya ait olan sıfat
ve özelliklerden) uzaklaştırın; o zaman istediğiniz şeyi (kemalat
ve ulvi özellikleri) bizim hakkımızda söyleyebilirsiniz; zira
biz buna layığız."
|