Bismillahirrahmanirrahim
3 Soru – 492:
Soru 1:
Siyah rengi biz Şialarda matemi simgeler bunun
İslami bir dayanağı var mı? Yoksa örfi midir?
Cevap:
Muhterem kardeşim, bildiğim kadarıyla siyahın
matem ve hüznü simgelediği sadece bizde değil,
diğer millet ve mezheplerde de görülmektedir.
Ancak bizde belki daha yaygındır. Bunun sebebi ise
bizim rehberlerimiz olan Ehlibeytin tarih boyunca
her ketsen daha çok zulüm ve işkencelere maruz
kalmasıdır. Siyah giyme olayı Kerbela sonrasından
hemen sonra başlamıştır. Hz. Zeyneb ve
maiyetindekiler, Şam’da ve sonra da Medine’de Hz.
Hüseyn (a.s) ve ashabına yas ve matem
tuttuklarında, hem kendileri siyah elbiseler
giydiler, hem de evlerini barklarını siyaha
büründürdüler.
Soru 2:
Camilerin minarelerinin yüksek olmasının herhangi
bir manası var mıdır? (Avrupalı bazı Prof.lara
göre kiliselerin ve Camilerin yüksek olusu Tanrıya
yakın olma arzusundandır.)
Cevap:
Muhterem kardeşim, bunlar saçma sözlerdir.
Minarenin evvela öyle şer’i bir yanı yoktur ve
daha sonraları bazıları tarafından ezan seslerinin
daha uzaklara ve daha net ulaşması için planlanan
bir şeydir.
Soru 3:
İnsan daha önce niyet ederse
çocuğunun ismi konusunda çocuk olunca bundan
vazgeçse, bunun keffareti var mı, varsa ne
kadardır?
Cevap:
Eğer adak yapmışsa, yani mesela çocuğum olursa,
onun adını filan koymaya Allah rızası için adak
ediyorum diye niyet eder ve diliyle de söylerse,
farz olur. Ama eğer sadece kalbinden geçirmişse ve
zikrettiğim cümleyi veya aynı manayı ifade eden
bir cümleyi söylememişse veya yanlış bir cümleyle
ifade etmişse, ona amel etmek farz değildir.
|