Bismillahirrahmanirrahim
Soru-481:
Namaz kılmayanla namazı sonradan terk edenin
durumu aynı mıdır?
Cevap-481:
Muhterem kardeşim, evvela amellerde niyyet başrolü
oynar. Birisi namaz kılmaz, ama namazın ilahi bir
emir olduğunu kabul eder. Fakat tembellik gibi bir
takım sebeplerden dolayı kılmaz. Birisi namaz
kılmaz, aynı zamanda namazı inkâr da eder. Hatta
bazıları bu ilahi emri alay konusu da yapar.
Elbette bunların durumu aynı değildir. Yine namazı
kılmayan belki (nadir de olsa) cehaletinden ve
namazın İlahi bir hüküm olduğu kendisine sabit
olamadığından kılmaz. Birisi de bundan haberdar
olduğu halde nefsine uyup bilerek hakkın inkârına
kalkışır. Her halükarda sizin bahsettiğiniz
varsayımda da niyyet başrolü oynar. Birisi bir
müddet namazı kılar, ama daha sonra Allah muhafaza
inkârcı duruma düşüp namazı terk eder. Birisi de
ta baştan böyle olur. Bu ikisi arasında bir fark
yoktur. Çünkü inkâr ve küfür insanın geçmiş
amellerini de yok eder. Birisi de namazı bir
müddet kıldıktan sonra, yine nefsine uyup
tembellik ve benzer nedenlerden dolayı terk eder.
Böyle bir kimseyle aynı nedenden dolayı hiç namaz
kılmayan kimse elbette aynı değildir. Herhalülarda
inkârcı olmadığı müddetçe bir kimse ara sıra da
kılsa kıldığı zamanlarda görevini yapmış sayılır.
Allah-u Teala
bizleri şeytanın ve nefsin vesveselerinden
kurtulup, tam anlamıyla kendisine teslim olan ve
emir ve yasaklarına hiç bir bahane üretmeden uyan
saadetli kullarından eylesin. Amin.
|