Bismillahirrahmanirrahim
Soru 358:
Ehlibeyt mektebinde İmamiye anlayışından farklı
çeşitli anlayışlar da var; Zeydiyye, İsmailiyye
vs. Bunların birbirleriyle arsında görüş
ayrılıklarını nasıl açıklayacaksınız? Allah'a
emanet olunuz.
Cevap:
Muhterem kardeşim, bizim için önemli olan
delillerdir, delillerdir, delillerdir...
İmtihan her zaman ve her kes için
vardır ve kıyamete kadar da olacaktır. Kimsenin de
bundan istisnası yoktur. Şia hak ise o zaman neden
aralarında bölünmüşlerdir? O halde hak
değillerdir mantığı yanlış ve
mantıksızlıktır. Zira evvela dünyada sonradan
bölünmeyen hiç bir din ve mezhep gösterilemez.
Hepsinde şöyle veya böyle bölünmeler olmuştur.
Ehl-i Sünnet de bundan istisna değildir... Ki
aralarındaki grupları saymaya gerek yoktur
bilindiği için. Peygamberlerin en yakın
arkadaşlarının dahi aralarında bölünme ve
ihtilafların olduğunu biliyoruz. Beni İsrail
arasındaki ihtilafları biliyoruz. Hz. İsa'nın
havarileri, bizim peygamberimizin
sahabesi arasındaki ihtilaflar vs...
Demek ki kimse bundan istisna
değildir.
Peki, bu ihtilaf ve ayrılmaların
sebepleri nelerdir, derseniz, bu ayrı bir
araştırma konusudur. Bunda nefsin rolü asıl
olmakla birlikte, bazen cehalet, bazen bir takım
siyasi ve sosyal hadiseler, bazen asabiyetler,
bazen mal ve makam sevdası ve ve ve.. Tarihi
dikkatlice ve tarafsız inceleyen her kes bunlara
çok çarpıcı örnekler bulabilir.
Dolayısıyla biz Ehlibeyt Mektebi
derken, İmamiye, İsna Aşeriye veya Caferyiye
isimleriyle tanınan Mektebi kastediyoruz.
Diğerleri bizi bağlamaz.
Allah'a emanet olun.
|