KEVSER YAYINCILIK

  Ana Sayfa / Soru ve Cevaplar                                                                                                           Soru ve Cevaplar

Bugün :  

  Sık Kullanılanlara Ekle                                                                                                                                                                                                                                                         Başlangıç Sayfası Yapın
 

Soru-247: Hocam size iki sorum olacak bunları en kısa zamanda cevaplandırırsanız çok sevinirim.

1- Hz Ali ile Ümm-ül Mu'minin Aişe arasında olan savaşta Aişe'nin haksız olduğunu Peygamber Efendimiz söylemişti. Peygamber efendimiz neden Aişe'ye karşı gelmemiştir? Ayrıca bu savaşın nedeni neydi?

2- Peygamber efendimizin "Benim alimlerim arasındaki ayrılık rahmettir" diye bir hadisi var mı? Varsa alimlerden kasıt Peygamber efendimizden sonra gelenler mi?

Bismillahirrahmanirrahim

 

Cevap-247: Muhterem kardeşim, Resulullah (s.a.a) açık bir şekilde buyurmadı. Çünkü Henüz olmamış bir olaydan dolayı birisi kınanmaz. Ama uyarı yapılır ki Allah Resulü de bunu yaptı zaten. "Hav'eb köpeklerinin havlayacağı kimse sen olmayasın ey Aişe" diye. Zaten Resulullah'tan önce Allah-u Teala Kur'an'da bu uyarıyı Ahzap suresinin 33. ayetinde "Evlerinizde oturun ve dışarıya çıkmayın" diye yapmıştı.

Savaş nedenine gelince, maalesef nefsaniydi. Hz. Ali'den şahsi isteklerine (valilik isteği vs. gibi) ulaşamayan kimseler, maalesef Ümm-ül Mu'min Aişe'yi de ayartıp Hz. Ali'ye olan olumsuz hislerini su-i istimal ederek kendi saflarına katıp Hz. Ali'ye karşı savaştılar...

 

Bahsettiğiniz rivayete gelince, o rivayet şöyledir: "Ümmetimin ihtilafı rahmettir." Ehl-i Sünnet kaynaklarında nakledilen bu rivayet aynı "Ashabım gökteki yıldızlar gibidir…" rivayeti gibi Kütüb-i Sittenin hiç birinde nakledilmemiştir. İkinci üçüncü derecedeki kitaplarda nakledilmiştir. Senedinin zayıf olduğunu Ehli Sünnetin irçok alimi itiraf etmiştir. U konuda da sitemizin "Sorular ve Cevaplar ölümündeki 93. sorunun son ölümünü okuyun. Zaten rivayetin kendisi kendisini yalanlıyor ve Kur'an'ın emrine terstir. Zira Kur'ân birliği ve ihtilaf etmemeği emrediyor.

Kaldı ki bir Ehlibeyt Mektebi kaynaklarında nakledilen rivayete göre İmam Cafer-i Sadık (a.s)'a bu hadisin manası sorulunca şöyle buyurdu: "Bu hadisteki ihtilaf kelimesinin manası gidip gelmektir. (Kur'anda da "ihtliafulleyli vennehar" var. Yani gece ve gündüzün gidip gelmesi.) bundan maksat ise ümmetin, hak imamına gidip gelmesidir." Dolayısıyla hadisin manası şöyle olur: "Ümmetimin, imamına gidip gelmesi, (onunla ilişkide olup emirlerine itaat etmesi) rahmettir."

 

 

 

Go to top of page  Ana Sayfa | Kitap Listesi | Kıble Dergisi | Makaleler | Kadin ve Aile | Cocuklar Îçin | Soru Ve Cevap | Yazarlarımız | Îletişim için |

  Kur`an | Hadisler | Dualar | Şiirler | Ses ve Video | Programlar | Linkler  |  

Copyright© 2000 Kevser Yayinlari Internet Hizmetleri. Tüm Haklari Saklidir Ayrintili bilgi almak için veya bize her konuda yazmak için, paragonxx@yahoo.de 'e mesaj yollayiniz. WWW.KEVSERNET.COM