Menüye git
5- İkinci Yorum Üzerine
Birinci yorumu incelerken
açıkladığımız gibi şimdilik biz konumuz dışında kaldığından
İslâm dininin hak olduğunu ve Hz. Peygamberin iddiasının
doğruluğunu isbat etmek istemiyor ve sadece şu gerçeği
açıklamak istiyoruz ki bu ikinci yorum da Kur’an’ın
açıklamalarıyla uyum sağlamamaktadır.
İkinci yoruma göre,
peygamberlerin halka sunduğu inanç ilkeleri, dini siyaset
uyarınca halka aşılanan bazı batıl inançlardır. Bu inançlar
ilim ve kültürden yoksun olan o zamanın insanlarına empoze
edilmiştir; ancak bu iş hayır severlik yüzünden yapılmıştır.
Yani insanların, dini kanunlara boyun eğmeyeni kıyamet günü
şiddetli bir azaba çarptıran Allah’ın korkusu ve bu kanunlara
boyun eğenlere verileceği vaad edilmiş cennetin arzusu ile bu
kanunlara boyun eğmeleri sağlanmıştır.
Diğer peygamberlerin
yaşayış tarihi tam belli olmasa da Hz. Peygamber-i Ekrem’in
hayat tarihi apaçıktır; Hz. Muhammed’in hayat ve kendi
davetine yüzde yüz inandığı hakkında en küçük bir şüphenin
bile yersiz olduğunu anlar. Böyleyse eğer dini inançlar bazı
batıl uydurmalar olsaydı, Kur’an-ı kerim’de İslâmi inançları
ispatlamak için yani, yaratıcıyı tevhidi ve onun sıfatlarını
ispatlamak, peygamberliği ve kıyameti ispatlamak için
zikredilen bunca delil ve isbatın bir anlamı kalmazdı.
|