|
|
|
|
|
|
|
İMAM
CAFER SADIK (AS) VE FİKRİ AKIMLAR
|
|
İnsanoğlunun hayatı boyunca
karşılaşabileceği problemleri çözmek
için bir takım düşünürler idealist
önermelerde bulunabilirler ancak bu
önermelerin büyük bir çoğunluğu sadece
kulağa hoş gelen bir dizi idealler
olup gerçekle bağdaşmıyor.
peygamberler ve ilahi dinlerin
eğitilerinin en önemli
özlelliklerinden biri de önerilerinin
gerçek hayata tatbik edebilmesidir. bu
eğitiler ilime verdikleri değer ve
önem kadar amel ve pratiğede önem
vermiştir.ilim ve amel bütünlüğü.
Peygamberlerin geliş amacı da zaten
insan hayatındaki zorlukları gidermek
ve gerçeğe uygun bir çözüm
bulmaktır.bu da ilahi mekteplerle
diğer beşeri mekteplerin belirgin
farkıdır.
Bu belirginlik son ilahi din olan
islamda ciddi ve titiz bir şekilde
işlenmiş olup hayat gerçeklerini
dikkate almakta zirveye
ulaşmıştır.çünkü başka ilahi din
gelmeyecektir.İslam Peygamberi ve
Ehl-iBeyt imamlarının hayatını
ayrıntılı,uydurmalardan ve
iftiralardan uzak,cahil kalemlerden ve
kin güden yüreklerden arınmış ve
sağlam kaynaklardan araştırıldığında
daha sağlıklı sonuçlara
ulaşacağımızdan emin olunabilir ve
kimlerin izinde ve önderliğinde
yaşayacağımızı daha iyi kavramış
olacağız. |
|
İslam tarihinin en önemli dönemlerinden
biri imam Sadık (a.s)(83-148) dönemidir.
Gaspedilen hilafet makamının saltanat
makamına dönüştürüldüğü iktidar,emevilerin
yıkılıp abbasilerin kuruluşu,Ebu saleme ve
Ebu müslim-i horasanınin kıyamları, yıkılan
emevilerin ispanyada yeni bir emevi
hükümetinin inşası bu dönemin önemli siyasi
olaylarıdır.yine aynı döneme ait islamın
gidişatını etkileyebilecek önemli siyasal ve
kültürel değişimlerde söz konusudur.
Felsefenin ilk islam toplumuna tercüme
yoluyla girişi,kelam ilmine ait kısır
tartışmalar, tasavvufi akımların ve
sofilerin yayılışlı,saraya bağlı zahit ve
dervişlerin din tüccarlığına başlaması
hilafet(saltanat)in bazı fıkhı mezhepleri
resmi mezhep kabul edişi ve
fakihlerlerle(!)kolboyun oluşu,resmi
ideolojinin isteği doğrultusunda hüküm veren
kadıların ve inanç belirleyen kelamcıların
çıkışı bu dönemin başlıca olaylarındandır.
Bu hadiselerden her biri kendi başına islam
toplumunda derin yaralara yol açabilir.
İşte böyle fırtınalı ve bunalımlı bir
dönemde toplumun realistlerine uygun
sosyal,siyasal ve ilmi çözümler
üretebilecek,aynı zamanda ilahi kanunlardan
ayrılmadan toplumun gerçeklerini tahlil edip
ümmeti kurtuluş sahiline ulaştıracak sadık
bir öndere ihtiyaç vardı.Kurani gerçekleri
açıklayan, sünneti nebeviyi ihya
eden,bidatları söküp atan,kelam,fıkıh ve
diğer ilimleri saraylardan değil ilahi
kaynaklardan ilham olarak hayata tatbik eden
bir imama ihtiyaç duyuluyordu,sadık imama
imamı Sadık'a.
işte o dönem ve imamı Sadık(A.S)
KEVSER
2001 |
| |
|
|
|
| | |
|